Chraštice 44
Březnice 262 72
IČO: 68998503
tel: +420-318695382
mob:+420-739691120
skola@zschrastice.cz
www.zschrastice.cz
Chraštice 2
Březnice 262 72
IČO: 00242331
tel: +420-318695371
obecchrastice@seznam.cz
www.obec-chrastice.cz
Autoevaluace školy a její evaluační činnost
Časové rozvržení evaluačních činností:
1. etapa autoevaluace je spojena s přípravnou fází ŠVP – zjištění výchozích podmínek před začátkem práce na ŠVP (Mapa školy – dotazníkové šetření pro rodiče, žáky i pedagogické pracovníky) – prosinec 2005.
2. etapa autoevaluace je zahájena v době, kdy škola začíná pracovat podle svého ŠVP. Je spojena s průběžným sledováním práce učitelů, žáků, s ověřováním vzdělávacího programu v životě školy.
3. etapa autoevaluace je spojena s hodnocením dosažených výsledků na konci určitého období (př. na konci 3.ročníku – tj.na konci I.období…). Zjistí se dosažené výsledky žáků, hodnotí se efektivita programu, např. jeho dopad na klima školy, na přístup učitelů k žákům, na používané výukové metody učitelů, na chování žáků.
4. etapa autoevaluace je završením všech autoevaluačních činností a stává se odrazovým můstkem pro celkové hodnocení ŠVP – efektivity jeho fungování.
Oblasti autoevaluace:
1. Vyučovací a školní klima
• Aktivity v rámci MIŠ • Schránka důvěry • Volnočasové aktivity • Supervize
2. Individuální vzdělávací potřeby
• Individuální přístup k žákům • IVP • Možnost konzultací mimo výuku • Skupinové vyučování • Volitelné předměty • Počítačová učebna • Zájmová činnost
3. Spolupráce s rodiči a širší komunitou
• Pokračovat v projektu Rodina a škola • Rodiče ve výuce • Akce školy (Zahradní slavnost, Vánoční akademie,..) • Besedy (volba povolání, protidrogová prevence,..) • Třídní schůzky, konzultace
4. Výsledky vzdělávání
• Testy SCIO, CERMAT • Úspěšné přijetí na vybranou školu v 1. kole • Soutěže, olympiády
5. Vedení školy
• Možnost dalšího vzdělávání
6. Materiální, technické, ekonomické a hygienické podmínky
• Učebna výpočetní techniky (tiskárny, skenery, kopírky, dataprojektor…) • PC ve třídách • Digitální videokamera a fotoaparáty • Cvičná kuchyňka • Keramická dílna • Školní knihovna a studovna
7. Výuka • Možnost vyjádřit svůj názor
• Samostatné vyhledávání informací (PC, knihovna) • Kritické myšlení ve výuce • Skupinová práce • Seminární práce (9. tř. – mezipředmětové vztahy) • Projektové dny • Projektové vyučování • Tématické práce s výstupy v písemné či počítačové podobě
8. Hodnocení žáků
• Klasifikace • Slovní hodnocení – písemné, ústní • Srovnávací testy – SCIO, CERMAT • Kázeňská opatření – pochvala, napomenutí • Sebehodnocení • Hodnocení druhého Ž- Ž (říci kritiku tak, aby neublížila) • Odměny
9. Práce učitelů
• Spolupráce na přípravě a realizaci projektů • Společné řešení všech situací výchovně vzdělávacích procesů • Svoboda pedagogického procesu • Volnost pro tvořivou práci všech