Volitelné předměty

Volitelné předměty na I.stupni ZŠ  

Také v letošním školním roce mají vaše děti možnost vybrat si povinně volitelný předmět také na 1. stupni - v souladu s naším Školním vzdělávacím programem (ŠVP). U dětí ve 2. ročníku se jedná o dobrovolný předmět. 

Pro školní rok 2024/2025 nabízíme výběr z těchto 3 předmětů:   

  • Sportovní hry;
  • Keramické tvoření;   
  • Technické tvoření;

Každý žák 2.-5.ročníku je zařazen do jedné meziročníkové skupiny. 

Výuka těchto volitelných předmětů probíhá v rozsahu 2 hodin jednou za 14 dní nebo 1 hodiny týdně.

Více informací vám poskytnou třídní učitelé uvedených ročníků.

Věřím, že oceníte rozšiřování nabídky předmětů a těším se na další spolupráci.


Nabídka volitelných předmětů na II. stupni ZŠ 

Na 2. stupni mají děti možnost výběru povinně volitelných předmětů z naší nabídky, která je v souladu se školním vzdělávacícm programem (ŠVP) „Spolu a v pohodě“. 

  • 6. ročník - 3 volitelné předměty
  • 7. ročník - 2 volitelné předměty
  • 8. ročník - 2 volitelné předměty
  • 9. ročník - 3 volitelné předměty

Nabídkou volitelných předmětů chceme dětem umožnit individuální profilování dle jejich skutečného zájmu a popř. i dle představy o výběru budoucího povolání či dalšího studia.

Nabídka pro školní rok 2024/2025:

  • Domácnost (6. - 9. ročník);
  • Keramické tvoření (6. ročník);  
  • Konverzace v anglickém jazyce (6. - 9. ročník);
  • Technické tvoření (6. - 9. ročník);
  • Sportovní hry (6. - 9. ročník);
  • Cvičení z matematiky (9. ročník);
  • Cvičení z českého jazyka (8. a 9. ročník);

Technické tvoření

Technické tvoření rozvíjí praktické dovednosti a kreativitu žáků. Žáci se učí pracovat s různými materiály a nástroji, porozumět technickým principům a vytvářet praktické výrobky. Předmět podporuje inovativní myšlení a schopnost řešit problémy praktickým způsobem. Otevřeny budou skupiny pro:

  • 2. + 3. třída
  • 4. + 5. třída
  • 6. + 7. třída
  • 8. + 9. třída
  • Vyučující: Jitka Kocíková
  • Asistent pedagoga: Zdeněk Jun

Výuka probíhí v rekonstruované školní dílně, která je vybavena novými pomůckami, nástroji a nářadím.

 

I nadále platí prosba k rodičům a přátelům školy: pokud pracujete v odvětvích, která se zbavují zbylého a přebytečného materiálu (především truhláři), velmi oceníme darování do školy. Děti jsou velmi kreativní a i zdánlivě ze zbytečného materiálu dokáží vyrobit překrásné výrobky. Pokud budete chtít takový dar učinit, domluvte se s vyučujícími, budeme vám moc vděční.

Sportovní hry

Sportovní hry se zaměřují na rozvoj fyzických dovedností a zlepšení sportovních schopností žáků. Během tohoto předmětu se žáci učí pravidla a techniky různých sportů, jako jsou fotbal, basketbal, volejbal, atletika a mnoho dalších. Sportovní hry podporují týmovou spolupráci, zlepšují fyzickou kondici a přispívají k celkovému zdraví a dobrému bytí žáků.

Otevřeny budou skupiny pro:

  • 2. − 5. třída
  • 6. + 7. třída
  • 8. + 9. třída
  • Vyučující: Jitka Kocíková

Výuka bude probíhat i na nově vybudovaném multifunčním hřišti. 

Konverzace v anglickém jazyce

Konverzace v anglickém jazyce se zaměřuje na rozvoj komunikačních dovedností a zlepšení jazykových schopností žáků v angličtině. Během tohoto předmětu se žáci učí základní techniky jako jsou vedení rozhovoru, porozumění mluvenému slovu, tvorba vlastních vět a vyjadřování svých myšlenek a názorů. Předmět konverzace v anglickém jazyce podporuje sebevědomí, schopnost překonávat jazykové bariéry a efektivní komunikaci v různých situacích.

Otevřeny budou skupiny pro:

  • 6. + 7. třída
  • 8. + 9. třída
  • Vyučující: Šárka Štefanová

Keramické a výtvarné tvoření

Keramické tvoření se zaměřuje na práci s hlínou a dalšími materiály používanými v keramice. Žáci se během tohoto předmětu učí základní techniky jako modelování, tvoření z plátu, práce s engobami i glazurami. Keramické tvoření podporuje kreativitu, manuální zručnosti a schopnost řešit problémy praktickým způsobem. Otevřeny budou skupiny pro:

  • 2. + 3. třída
  • 4. + 5. třída
  • 6. třída
  • Vyučující: Michal Nedvěd, Lenka Řezáčová

Výuka bude probíhat v rekonstruované školní dílně, která je vybavena hrnčířským kruhem a novou keramickou pecí a je neustále dovybavována novým materiálem.

Domácnost

Domácnost se jako předmět zaměřuje na rozvoj praktických dovedností a znalostí, které jsou důležité pro vedení domácnosti. Během tohoto předmětu se žáci učí vařit, šít, žehlit i jak hospodařit s finančními prostředky. Předmět domácnost podporuje zodpovědnost, péči o detaily a schopnost řešit každodenní úkoly efektivním způsobem.

Otevřeny budou skupiny pro:

  • 6. + 7. třída
  • 8. + 9. třída
  • Vyučující: Martina Pincová

Výuka bude převážně probíhat v rekonstruované cvičné kuchyňce, která má plně vybavená čtyři pracovní místa s troubou, indukční varnou deskou, příbory a nádobím. 
Ingredience pro recepty si žáci na každou hodinu nosí sami či po domluvě ve skupinách.

Cvičení z českého jazyka

Cvičení z českého jazyka si klase za jeden cíl přípravi žáky na přijímací zkoušky na střední školy. Během tohoto předmětu se žáci učí analizovat literární texty, zlepšovat svou gramatiku a slovní zásobu, a procvičovat slohovou činnost. Seminář z českého jazyka podporuje kritické myšlení, schopnost analytického přístupu k textům a výrazné zlepšení jazykových dovedností.

Jedná se o předmět vyučovaný pro žáky 9. ročníku.

  • Vyučující: Markéta Vokatá

Cvičení z matematiky

Cvičení z matematiky si klase za jeden cíl přípravi žáky na přijímací zkoušky na střední školy. Předmět dále rozvíjí a vede žáky ke správnému využívání matematických poznatků a dovedností v praktických činnostech. Zjevná je snaha o posílení individuální důvěry žáků ve vlastní schopnosti a možnosti při řešení úloh. 

Jedná se o předmět vyučovaný pouze pro žáky 9. ročníku.

  • Vyučující: Jana Břicháčková